System podwójnego paliwa diesel-gaz do silników wysokoprężnych pozwala na pracę na mieszance oleju napędowego i LPG, osiągając znaczne oszczędności kosztów i zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Wyniki ekonomiczne i ochrona środowiska są ściśle zależne od ilości gazu dodanej do mieszanki powietrza / paliwa w celu poprawy procesu spalania. Nasz system wtrysku gazu wykorzystuje zaawansowany moduł komputera, który steruje przepływem gazu w najnowszych jak i starszych silnikach wysokoprężnych.
Niewielka ilość LPG jest wprowadzana do silnika za pośrednictwem systemu zasysania powietrza. Gaz ten działa jak katalizator w celu poprawy procesu spalania, zapewniając spalenie prawie całej ilość wtryskiwanego oleju napędowego. Większość silników Diesla ma sprawność spalania na poziomie 75-85%, a pozostała część oleju napędowego jest spalana w układzie wydechowym lub wydmuchana jako czarny dym. Z LPG sprawność spalania sięga 95-98%. Ten wzrost sprawności prowadzi do mniejszego zapotrzebowania na olej napędowy potrzebny do osiągnięcia takich samych osiągów, jak w przypadku silnika bez instalacji gazowej.
Najważniejsze jest to, że system ten niewymagana żadnej modyfikacja silnika, jest nieinwazyjny, działa całkowicie niezależnie od fabrycznego sterowania silnikiem. Jest prosty w montażu i może być dostrojony do indywidualnych potrzeb klienta.
W wyniku zwiększenia wydajności spalania oleju napędowego wtryskiwanego do komory spalania, mniej oleju jest potrzebne do przejechania każdego kilometra, w związku z tym zwiększa się zasięg pojazdu na jednym zbiorniku. Udokumentowane dowody wskazują na oszczędności paliwa rzędu 10-20% Nie wspominając już o wzroście mocy (do 30%), zapewniającemu lepsze osiągi i dynamikę pojazdu. Zmniejsza się też hałas jednostki napędowej oraz jej zużycie, a jazda staje się bardziej ekologiczna!